Hamburgare - onyttigt?

Hamburgare är faktiskt inte SÅ otroligt onyttigt om man bara korrigerar den lite! Byt ut brödet till antingen grovt hamburgebröd (fortfarande inte riktigt bra, men i alla fall bättre!), ta helst av allt ett super grovt frukostbröd. Och ta bort dressingen, senapen, ketchupen, vad det nu är man brukar ha på! Innehåller antingen massa fett eller socker! Och osten får man väl göra som man vill, men jag äter alltid ost, det är min räddning. Ost gör allting bättre, jag använder ost väldigt ofta för att förbättra torra, tråkiga maträtter. Även om det oftast innehåller 25-30% fett så är det mitt syndarkort, varje dag, för annars skulle jag DÖ av tråkigt och äcklig mat. Sen kan det ju såklart diskuteras vad det är för sorts kött, hur mycket fett och konstiga köttsorter det innehåller. Men där går min gräns! Kött som kött för mig, kan inte hålla koll på innehållet i KÖTTET lixom, det blir väldigt svårt, i alla fall när man aldrig gör sin egna mat, utan antingen äter mammas eller skolans. 
 
Så idag blev det hamburgare till lunch. Grovt hamburgebröd, 1 1/2 hamburgare, ost, tomat, paprika! Ångrar nu i efterhand att jag inte tog vårat grova frukostbröd som är som barkbitar typ (JA, det är äckligt. Jag erkänner.) istället för hamburgebrödet, but what is done is done! Och så borde jag tagit jalapeños på för att stark mat ökar förbränningen! 
 
Jaa!! Bilder på Jennys mat! Har längtat hela dagen!!.....
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0