Do you want to live forever?

Vi pratar om varför man dör på Naturkunskapen nu.
Alltså varför kroppen tillslut ger upp o.s.v.
Och då såg vi en dokumentär om en man som tror att man kan leva föralltid. Alltså att man kan göra saker med kroppen så att man förhindrar den från att sluta fungera. Typ byta ut delar i kroppen som slits ut. För om man kan göra det på en bil så borde man kunna göra det på en människa.
Han hade väldigt bra argument och han får det att låta troligt.
Men undra om man tröttnar på att leva? Det kanske inte är så kul längre efter 500 år? Men ett skäl till varför jag inte vill dö är för jag vill se hur världen utvecklas. Allt dom kommer säga om "början av 2000-talet" om 500 år.
"Då fick dom öppna dörrarna själva och gå till affärer om dom ville handla något" osv.
Tänk hur mycket världen antagligen kommer förändras.
Men jag önskar att han har rätt, för jag vill leva föralltid.
Jag är rädd för att dö.
Vill du leva föralltid?

Ifall någon är intresserad av att höra hans teorier så är det här hela dokumentären -

 

 



Kommentarer
SOCKERLOLLO

Lust att följas via bloglovin?

2012-01-13 @ 16:16:10
URL: http://sockerlollo.blogg.se/
SOCKERLOLLO

Sv; okej va kul :) jag har lagt till dig nu, säg till när du har lagt till mig också! :D

2012-01-13 @ 17:07:36
URL: http://sockerlollo.blogg.se/
emma

sv. men söt du är :) tack :)

2012-01-13 @ 17:10:07
URL: http://emzaans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0