F.Y Embassy

Hej!
Idag har vi haft föreläsningar halva dagen i skolan av F.Y Embassy. Typ en "förening", eller vad man ska kalla det, som arbetar för mänskliga rättigheter och sånt. Såhär står det på Uddevalla Kommuns hemsida; Projektet F.Y. EMBASSY syftar till att motverka hedersförtryck med beteenden och värderingar som inte är förenliga med jämlika värderingar och mänskliga rättigheter. Intressant! Jag anmälde mig till det, så man går i en dialoggrupp och diskuterar massa saker om rättigheter o.s.v, sen kanske man blir uttagen till att gå spetsutbildning eller vad det hette så kan man bli ung ambassadör sen. Vet inte hur mycket jag ska göra, men ska gå på dialoggrupperna i alla fall så får jag se om jag är intresserad!







Kommentarer
linnéa

JENNY FOR PRESIDENT!

2012-01-26 @ 22:03:56
URL: http://hejlinesha.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0