Nyårslöften

Såhär i årskiftet har vi väl alla nyårlöften?

Och de flestas löften är vanligtvis att inte äta godis, träna mer, vara ordentligare i skolan, osv.
Jag har fallit för en utav dom 3, och det är att inte äta något godis (eller kakor, läsk, osv).
För jag är sockerberoende, sockernarkoman. Jag älskar socker, fast vem gör inte...
Men efter att jag vann en stjärnvinst på mjölkchoklad i somras och sedan åt en 100g om dagen i början utav förra terminen så var jag fast (det var jag nog innan också men). Men nu ska jag inte äta några sockerbomber längre! Och efter några veckor så försvinner ju suget, så jag har väl ca 2-3 veckor kvar och sen blir det förhoppningsvis lite lättare.
Jag ska göra detta tills jag är nöjd med min kropp. Så jag har inte satt ut "ett år" osv. Utan tills jag är nöjd. Och när sockersuget försvunnit om någa veckor så ska jag dra ner på mitt matintag lite också. Alltså inte anorexia varning. Utan bara rimlig mängd. För jag äter lite väl mycket mat nu...

Vad är era nyårlöften? Någon utav dom vanliga? ↑




 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0