Försök nr 2!

Nu har jag gjort ännu ett försök att baka de nyttiga kakorna! De blev lika platta som igår, men även lika goda! De är faktiskt riktigt goda! Klart man känner att det inte är man socker och smör och grejer i dem som i vanliga, men det går absolut att njuta av dem på samma sätt som vanliga kakor! 
Jag passade även på att göra bananpannkaka medan de var i ugnen! Och DET, min damer och herrar, är något av de gooooodaste jag vet! Det är helt sinnesjukt hur gott det är! Och det är nyttigt! Bara mosa en banan, blanda med ett ägg och ha i lite kanel. Jag brukar ha i liiite mild lättyoghurt också, mest för att fylla ut lite. Men idag hade jag mandelmjölk och turkisk yoghurt istället, för jag ändå hade det hemma, kul att testa, och det var precis lika gott! Ingen skillnad! Och sen är det bara att steka! STARKT rekommenderat! 
Jag ska nog nu även ta och rekommendera kakorna! För de är faktiskt goda! Även om de inte är så "kakiga! 
Så för att göra dem har du - 
 
2 msk mandelmjöl
4 msk osötad vanilj mandelmjölk (jag hade bara vanlig, osmaksatt, och det var gott ändå)
1 msk grekisk yoghurt
2 msk kakaopulver (ja, det ska vara så mycket)
4 tsk sötningsmedel (jag använder Stevia, det är ett naturligt sötningsmedel som inte är dåligt för dig som andra är)
1/4 tsk bakpulver
 
Och som sagt kommer receptet från DENNA bloggen med massa nyttiga kakrecept! Och lite maträtter!
 
 
 
Och BANANPANNKAKAAA!!! 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0